Spraw by trening był wyciszeniem dla układu nerwowego.

Image
Zapisuję się

Są 2 powszechne sposoby "radzenia sobie ze stresem":

1. Nie chce mi się ćwiczyć, nie lubię się ruszać. Nic mi się nie chce. Położę się i włączę Netflixa, żeby nie myśleć. To mnie zrelaksuje.

2. Będę ćwiczyć tak mocno i tak długo, aż przestanę myśleć i czuć, jak bardzo wszystko mnie dziś wkurza.

To są strategie Jak nie czuć, że się stresuję.

Sprawiają, że zamiatasz pod dywan pobudzenie, zdenerwowanie, irytację, wszystko to, czego nie chcesz czuć i udajesz, że ich nie ma, ale one nie znikają. Poziom hormonów stresu w Twoim organizmie się nie zmniejsza.


Aż przychodzi dzień, kiedy to wyparte czucie spod dywanu, stale podwyższony poziom kortyzolu, ujawni się w postaci bóli, napięć, objawów psychosomatycznych.

Image

Na szczęście istnieją sposoby na wykonywanie ćwiczeń, które pozwalają obniżyć poziom kortyzolu, wyciszyć pobudzenie w układzie nerwowym i się zrelaksować.


Mogą to być zarówno delikatne ćwiczenia rozciągające, jak i trening na siłowni. W zależności od Twoich potrzeb oraz upodobań.

Podczas warsztatu Wpływ treningu na układ nerwowy dowiesz się jak:

  • działa Twój autonomiczny układ nerwowy (teoria poliwagalna)
  • za pomocą oddechu, muzyki, wydawania dźwięków, kierowania uwagą, prędkością wykonywania ćwiczeń itp. zmniejszyć lub zwiększyć pobudzenie w układzie nerwowym
  • otoczenie, w którym ćwiczysz wpływa na Twój układ nerwowy
  • inne osoby wpływają na Ciebie w trakcie treningu
  • ćwiczenie boso lub w butach może wpłynąć na
Image
  • chcesz obniżyć poziom kortyzolu po stresującym dniu

Ten warsztat jest dla Ciebie jeśli:

  • chcesz zmniejszyć sztywność ciała od siedzenia i/lub stresu
  • jesteś gotowa/y wprowadzić zmiany w sposobie wykonywania ćwiczeń
  • chcesz się nauczyć wyciszać i relaksować za pomocą ćwiczeń
  • chcesz rozluźnić napięcia stresowe
  • chcesz nauczyć się jak poprzez ruch zachować (lub powrócić do) zdrowie i dobre samopoczucie
  • jesteś trenerem/instruktorem i chcesz się dowiedzieć jak sposób wykonywania ćwiczeń, miejsce treningu oraz Twoja postawa wpływa na układ nerwowy Twoich klientów

Po pierwszym treningu, w którym wprowadzisz wskazówki z warsztatu, poczujesz:

  • rozluźnienie mięśni
  • większą ruchomość w stawach
  • zrelaksowane ciało
  • wyciszony umysł, brak gonitwy myśli
  • wyciszenie układu nerwowego
Image

Po miesiącu treningów, w których wprowadzisz wskazówki z warsztatu:

  • będziesz lepiej radzić sobie ze stresem na co dzień
  • poprawi się jakość Twojego snu
  • będziesz mieć więcej energii na co dzień
  • Twoje ciało będzie bardziej elastyczne
  • poczujesz mniej napięć mięśniowych
  • zyskasz lepszą świadomość ciała
  • zmniejszysz ryzyko kontuzji
Image
Warsztat będzie składał się z dwóch części:

Teoretycznej:

  • teoria poliwagalna czyli jak jest zbudowany i jak funkcjonuje nasz autonomiczny układ nerwowy
  • jakie czynniki wpływają na funkcjonowanie układu nerwowego
  • jakie elementy treningu mają realny wpływ na układ nerwowy
  • endorfiny - czym są i jaki mają na nas wpływ
  • trening w chorobach autoimmunologicznych z punktu widzenia układu nerwowego

Praktycznej:

  • Wykonamy 2 treningi z wykorzystaniem poznanych technik wpływania na układ nerwowy
  • dodatkowo każdy uczestnik warsztatu otrzyma miesięczny dostęp do platformy treningowej BODY RESTART (ponad 200 nagranych treningów oraz zajęcia online 2 razy w tygodniu), żeby móc z wiedzą uzyskaną podczas warsztatu w sposób świadomie przetestować wszystko na własnym ciele.
Image

Szczegóły wydarzenia:

Kiedy: 20.04.2024 r. (sobota) w godzinach 9:00-15:00

Warsztat będzie nagrany, a nagranie będzie dostępne dla uczestników przez miesiąc.

IconIconIconIconIconIcon

Gdzie: poprzez Zoom (obowiązkiem jest włączona kamerka, przynajmniej na części praktycznej).

Prowadząca: Anka Hostyńska

Za ile: 297 zł

Zniżki:

5% dla osób zapisanych na newsletter Anki Hostyńskiej

10% dla aktualnych uczestników platformy treningowej BODY RESTART

Gratis: miesiąc dostępu do platformy treningowej BODY RESTART (ponad 200 nagranych treningów oraz zajęcia online 2 razy w tygodniu)

Warsztat poprowadzi:

Image

Moja przygoda ze sportem na poważnie zaczęła się dwadzieścia lat temu, gdy ukończyłam kurs instruktora fitness. Niewiele później przyszedł taniec.


Ukończyłam studium fizjoterapii. Uczyłam na kursach instruktora fitness oraz wykładałam w szkole policealnej, m.in. biomechanikę.


W 2011 roku uległam wypadkowi, który przekreślił moją karierę taneczną, zmusił do odpoczynku i wywrócił życie do góry nogami. Zafascynowałam się medycyną chińską i świadomą pracą z ciałem oraz sama przeszłam długą drogę do nawiązania zdrowej relacji ze swoim ciałem.


To wszystko sprawiło, że dziś podchodzę z większym szacunkiem do ciała, zarówno w trakcie ćwiczeń, jak i w życiu. Uczę przede wszystkim czucia swojego ciała. Pozwalania być ciału przewodnikiem w trakcie treningu. Jestem zwolenniczką świadomej pracy podczas ćwiczeń. Moje motto brzmi: “Trening to rozmowa z ciałem, a nie wydawanie rozkazów”.


Posiadam supermoc - jestem specjalistką od wyciszania/regulacji układu nerwowego poprzez ćwiczenia.


Przez piętnaście lat (2004-2018) pracowałam jako instruktorka fitness prowadząc zajęcia grupowe


Od 2011 r. prowadzę treningi indywidualne jako trenerka personalny


Od 2014 r. prowadzę treningi indywidualne online


Od 2018 r. prowadzę kursy online

Anka Hostyńska

instruktorka fitness, trenerka personalna, Providerka TRE®, akupunkturzystka

Skąd pomysł na warsztat?

Pierwszy raz o teorii poliwagalnej usłyszałam osiem lat lat temu. Wówczas wydawało mi się, że doskonale ją rozumiem. A tak naprawdę znałam tylko teorię.


Dopiero rok później zaczęłam się przekonywać na własnej skórze jak to jest z zastosowaniem tej teorii w praktyce, jak jest z poczuciem, która część autonomicznego układu nerwowego jest aktualnie u mnie aktywna.


Ten temat niezmiennie mnie fascynuje i stale sprawdzam jak różne formy ćwiczeń oraz sposób wykonywania ćwiczeń, oddychania, oddziałują na układ nerwowy w trakcie treningu. Stale dokształcam się w zakresie neurobiologii i robię przeróżne eksperymenty na ludziach (póki co żaden klient się nie skarżył 🙂).


Na warsztacie chcę się podzielić zdobytą wiedzą i doświadczeniem w przystępny i zrozumiały sposób, jak poprzez ćwiczenia możemy oddziaływać na układ nerwowy, zmniejszać w nim pobudzenie, lepiej radzić sobie ze stresem, dzięki czemu również rozluźniać napięcia.